شماره تماس :

02133933474 02133950820

تعمیر فن کویل

تعمیر فن کویل
تعمیر فن کویل

مرکز تخصصی تعمیر فن کویل زمینی، سقفی و دیواری در غرب، اکباتان و سایر نقاط تهران به همراه آموزش. قیمت سرویس فن کویل

معرفی و مشخصات فنی
5
(1)

فن کویل ها بخش ضروری سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی و تجاری هستند و تعمیر آن امری ضروری به شمار می رود. این تجهیز از کویل های خنک کننده یا گرم کننده و یک فن یا پروانه برای توزیع هوا در فضا استفاده می کنند. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، فن کویل ها نیز می توانند با گذشت زمان چار مشکل شوند.

در ادامه این مطلب شما را با نکات فنی درباره تعمیر فن کویل آشنا خواهیم کرد تا مشکلات رایج فن کویل را عیب یابی و رفع کنید و نکاتی را برای نگهداری پیشگیرانه ارائه خواهیم داد.

مشکلات رایج انواع فن کوئل

به طور کلی مشکلات رایجی در سیستم های تهویه به خصوص انواع فن کویل ها ایجاد شده که باعث خرابی این تجهیز می شود. این مشکلات عبارتند از:

  • خنک یا گرم نشدن:

این امر می تواند ناشی از چندین مشکل باشد، که از جمله می توان به مواردی نظیر مسدود شدن فیلتر هوا: فیلترهای کثیف جریان هوا را محدود می کنند و از عملکرد efficient کویل ها جلوگیری می کنند. مشکلات شیر کنترل: شیرهای کنترل معیوب می توانند از ورود آب گرم یا سرد به کویل ها جلوگیری کنند. مشکلات فن: فن معیوب ممکن است نتواند هوا را به طور موثر در فضا گردش دهد.

  • صدای بلند:

صداهای بلند و نا هنجار می تواند ناشی از بلبرینگ های فرسوده الکتروموتور باشد. بلبرینگ های فرسوده موتور فن کویل می توانند صدای جیرجیر یا ساییدن ایجاد کنند. عدم تعادل فن یا پروانه: پروانه فن کویل نامتعادل می تواند لرزش و صدا ایجاد کند.

  • نشتی آب:

یکی دیگر از مشکلات فن کویل و نیاز به تعمیر آن نشتی آب است. این مشکلات نشتی عبارتند از: شل بودن اتصالات. اتصالات شل می توانند باعث نشت آب از کویل ها یا لوله ها شوند. کویل های آسیب دیده. کویل های فرسوده یا خراب می توانند باعث نشتی آب شوند. ظروف تخلیه چگالش مسدود شده است. ظروف تخلیه چگالش یا سینی مسدود شده می توانند باعث جمع شدن آب و نشت آن شوند.

عیب یابی فن کویل

اولین قدم برای رفع مشکل و تعمیر فن کویل، عیب یابی مشکل است. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فن کویل را خاموش کرده و برق آن را قطع نمایید.
  2. فیلترهای هوا را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تمیز یا تعویض نمایید.
  3. شیرهای کنترل را بررسی کرده تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند.
  4. دینام فن کویل و پره ها را از نظر آسیب یا فرسودگی بررسی کنید.
  5. اتصالات را برای نشت بررسی کنید.

مرکز تخصصی سرویس و تعمیر فن کویل

به طور کلی تعمیر فن کویل کاری تخصصی بوده که متخصصین و مهندسین خاص خود را دارد. گروه بازرگانی صنعتکار با بیش از چندین دهه تجربه در زمینه فروش و تعمیر انواع فن کویل زمینی، سقفی و دیواری با برترین و بهترین مهندسین تاسیسات فعالیت دارد. شما عزیزان می توانید به صورت شبانه روز در اکثر مناطق تهران شامل غرب تهران، شرق، جنوب و شمال تهران با همکاران ما از طریق شماره های تماس شرکت و انواع پیام رسان ها با ما در تماس باشید.

مرکز تخصصی سرویس و تعمیر فن کویل

قیمت سرویس فن کویل

قیمت سرویس و تعمیر فن کویل بر حسب مدل دستگاه و همچنین خدمات ارائه شده متغیر می باشد. شما عزیزان می توانید جهت براورد قیمت سرویس فن کویل با همکاران ما در این مجموعه در تماس بوده و پس از ارائه اطلاعات قیمت نهایی را دریافت نمایید.

قیمت سرویس فن کویل

نگهداری فن کویل و پیشگیری از خرابی این تجهیز

به طور کلی مواردی است که در صورت رعایت آنها می توانید از خرابی فن کویل جلوگیری کرده و سیستم را از تعمیر فن کویل بی نیاز کنید. این موارد عبارتند از:

  • تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوا فن کویل پس از اتمام فصل.
  • بررسی شیرهای کنترل و اتصالات به صورت دوره ای از نظر نشتی.
  • روانکاری بلبرینگ های الکتروموتور طبق دستورالعمل سازنده.
  • بازرسی فن کویل برای آسیب یا فرسودگی به صورت سالانه.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2024/04/28
4 بازدید
0 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *