شماره تماس :

02133933474 02133950820

آموزش سربندی موتور فن کویل و نحوه انتخاب

آموزش سربندی موتور فن کویل و نحوه انتخاب
آموزش سربندی موتور فن کویل و نحوه انتخاب

آموزش سربندی و سیم کشی موتور فن کویل و نحوه انتخاب

معرفی و مشخصات فنی
5
(3)

سربندی موتور فن کویل و نحوه اتصال سیم به فن کویل یکی از کارهای تخصصی بوده که نیازمند مهارت کافی است. به طور کلی فن کویل ها از انرژی الکتریسته برای راه اندازی بهره می برند. بنابراین در هنگام تعمیر و یا تعویض قطعات این تجهیز حتما باید از مشاورین و متخصصین این امر بهره جست. یکی از از قطعات مهم که به عبارتی قلب تپنده در انواع فن کویل ها می باشد، موتور فن کویل است. به طور کلی تمامی فن کویل ها اعم از فن کویل سقفی، زمینی، دیواری و کانالی جهت گردش هوای مطبوع از موتور فن کویل استفاده می کنند.

سربندی موتور فن کویل جهت تعویض و تعمیر این قطعه یکی از کارهایی است که باید نسبت به آن تخصص لازم را دشته باشید. موتور فن کویل از سه قیمت هسته، شافت و سیم پیچ تشکیل شده است. در ادامه مطلب به طور کلی درباره انواع موتور فن کویل و نحوه سربندی این الکتروموتور آشنا خواهیم شد.

انواع موتور فن کویل

موتور یا دینام فن کویل انواع مختلفی دارند. الکتروموتور های تک شفت، دو شفت، الکتروموتور فن کویل با خازن راه انداز و بدون خازن و انواع برندهای این الکتروموتور. طول شفت الکتروموتور فن کویل در اندازی های مختلف است که هر کدام از آنها مناسب هر فن کویل است. به طور مثال در موتور های فن کویل تک شفت یا دو شفت طول شفت آنها متغیر است و نسبت به نوع فن کویل، برند آن و نوع پروانه یا بلوئر فن باید انتخاب شود.

نحوه سربندی دینام یا موتور فن کویل

در هنگام سربندی موتور فن کویل یا سیم کشی این الکتروموتور باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در فرایند نصب سیم ها، اشتباهی انجام شود باعث سوختگی دینام می شود. در تمامی موتور های فن کویل پلاکی جهت مشخصات، کشور سازنده و نقشه سیم های اتصال وجود دارد. این نقشه به ما این امکان را می دهد که سیم اصلی یا نول (کام) کدام است و اینکه دور های کند، متوسط و یا تند کدام ها هستند. در اکثر موتور های فن کویل سیم سفید رنگ نول یا همان کام موتور است که سیم نول برق باید به آن نصب شود. رنگ های دیگری از سیم، از الکتروموتور خارج شده اند که نشانگر دورهای الکتروموتور می باشد. تصویر زیر نمونه ای از پلاک موتور فن کویل است که می توانید مشخصات و نقشه اتصال سیم ها را مشاهده بفرمایید.

نحوه سربندی دینام یا موتور فن کویل

نکته آخر

به طور کلی تعمیر و تعویض قطعات فن کویل کار و موتور فن کویل کاملا تخصصی است. پیشنهاد می شود جهت انجام امور ذکر شده حتما از متخصصین و سرویس کاران بهره ببرید. گروه بازرگانی صنعت کار با بیش از چندین دهه تجربه در زمینه تعمیر انواع فن کویل و سرویس این تجهیزات به صورت کاملا تخصصی در خدمت شما می باشد. جهت تعمیر فن کویل و سرویس آن با مشاورین ما در گروه بازرگانی صنعت کار در تماس باشید.


باعث افتخاره که مارا در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید

اینستاگرام

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

2024/01/28
62 بازدید
0 نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.